Masterclass Programma van start: ‘Winkelen is meer dan boodschappen doen’

  • Ad

Op uitnodiging van ZON, SBZ en Rabobank Zaanstreek was Nel de Jager dinsdagavond in Zaandam om de lokale ondernemers inzicht te geven in de wijze, waarop winkelen door het publiek wordt ervaren.

Nel de Jager is sinds 1987 winkelstraatmanager in de Haarlemmerdijk en later ook in de Utrechtsestraat in Amsterdam. Je hoeft van haar geen kant-en-klafoto 1are oplossingen te verwachten, integendeel zelfs.

Zij probeert juist de mensen te prikkelen om zelf antwoorden te geven en zich hierbij niet te verschuilen achter de gemeente of andere instanties, die wellicht bepaalde initiatieven blokkeren of traineren. foto 2a

Nadrukkelijk geeft zij aan dat winkelen meer is dan boodschappen doen. De belangrijkste factor is de manier van beleven (ervaren, gevoel, recreëren, meemaken) door de potentiële klant. Van belang hierbij is met name hoe je je als ondernemer, maar ook als dorp, profileert. Je moet dus op zoek naar je DNA, van je stad, dorp, straat. Gezamenlijk gingen de detailisten aan de slag met dit vraagstuk voor hun eigen straat, wijk, winkel. In de volgende workshop wordt hier verder op doorgegaan.

Om succesvol samen te werken hebben we ook úw input nodig.
Wij stellen uw aanwezigheid bij deze workshops dan ook bijzonder op prijs. Deelname aan de workshops is kosteloos.

De volgende workshops vinden plaats op:
Dinsdag 12 mei  – Kracht van het samenwerken
Dinsdag 26 mei – Positionering en profilering binnen je gebied
Dinsdag 9 juni – Clicks & Bricks/Social Media/Communicatie
Dinsdag 23 juni – Maken van een gezamenlijk Plan van Aanpak per gebied

Tijd:
18.30u tot 20.30u
Locatie: Rabobank Zaanstreek

U kunt zich voor de workshops aanmelden via het inschrijfformulier.

Tot ziens!