Met de huidige veranderingen op de arbeidsmarkt rondom het aannemen van mensen met een handicap, is het tijd voor een positieve benadering. De Lucille Werner Foundation gaat bedrijven belonen die zich inzetten voor een toegankelijke arbeidsmarkt voor mensen met een handicap. De stichting gaat het komende jaar bedrijven uitdagen om een plek te verdienen op de Business Walk of Fame.
De Lucille Werner Foundation opent deuren en maakt zich sterk voor mensen met een handicap die succesvol integreren in het bedrijfsleven. Via de media inspireert LWF werkgever en werknemer een succesvolle relatie aan te gaan. En dat kan alleen in een toegankelijke omgeving, van een invalidetoilet die niet als opslaghok wordt gebruikt tot je welkom en gewaardeerd voelen.
IN HET HART VAN HET ZAKENLEVEN
De Gemeente Amsterdam heeft een plek gecreëerd waar de nieuwe Business Walk of Fame ruimte biedt aan tegels, die worden overhandigd aan bedrijven die kleur geven aan diversiteit binnen de organisatie.
De eerste tegels zullen 3 december 2014, op Wereldgehandicaptendag, geplaatst worden in Zuidas, Amsterdam. Zuidas is tenslotte een bruisend midden van (inter)nationale bedrijven.
RAAD VAN 11
Uw inschrijving wordt bekeken door een Raad van 11, bestaande uit mensen met een handicap, afgevaardigden uit het bedrijfsleven, overheid en sociale partners. Zij nomineert, aan de hand van prestatie indicatoren en een presentatie, vijf genomineerden. Het Nederlandse publiek bepaalt de uiteindelijke winnaar.
LETTERLIJKE EN FIGUURLIJKE DREMPELS
We kennen bedrijven die niet hoog scoren betreffende fysieke toegankelijkheid, maar die wel op de werkvloer een creatieve manier hebben gevonden om drempels met elkaar te nemen. Of bedrijven waar een warm welkom wordt gegeven aan mensen met een handicap omdat ze de kwaliteiten zien en niet de belemmeringen. De Raad van 11 geeft in een weging aan wat zwaarder mee gaat tellen.
Er zijn drie categorieën waar een bedrijf een ster op de Business Walk of Fame mee kan verdienen:
– Meest toegankelijke werkgever groot bedrijf èn voor MKB
– Meest creatieve idee
– Aanmoedigingsprijs
Het publiek kan door middel van sms haar stem uitbrengen voor een bedrijf.
Maak reclame over uw beleid, uw warme welkom of uw ludieke oplossing voor een inclusieve werkvloer! Een uitgelezen moment om u als bedrijf zich te profileren. U mag echter gebruik maken van een beperkt budget.